Het afgelopen anderhalf jaar hebben we gezien hoe een hoop bedrijven van alleen fysieke winkels ook naar online webshops zijn overgestapt. Door de pandemie moesten de fysieke winkels helaas hun deuren sluiten waardoor de consument genoodzaakt was alleen nog online te kunnen shoppen. Voor bedrijven waar alleen een online webshop was, lang voor de pandemie, was dit een enorme boost. Ben je nog maar net gestart als ondernemer en zoek je naar de beste tips voor het bouwen van een goede webshop? Wij delen een aantal tips!
De online customer journey is heel anders dan die van een consument in een fysieke winkel. Online bestaan er tegenwoordig een hoop tools die helpen bij het onderzoeken van de customer journey. Het wordt steeds makkelijker om pijnpunten te vinden en hierop in te spelen. Zie je dat minder klanten een bestelling plaatsen? Test dan eens uit of het bestellen nog steeds naar behoren werkt.
Heb je een fysieke winkel? Laat dit duidelijk merken in de online wereld. Via Google Local kun je je fysieke winkels registreren en zo danig optimaliseren dat je goed gevonden wordt wanneer men lokaal zoekt naar een bepaalde winkel. Dit zal je online webshop ook een boost geven!
Wanneer een consument iets niet kan vinden, kan de consument in een fysieke winkel direct geholpen worden. Snel geholpen worden op een webshop is ook erg belangrijk. Tegenwoordig kun je door middel van een chatbot snelle klantenservice bieden. Vaak wordt er automatisch al een vraag gesteld aan de klant zodat de klant direct ziet waar er voor hulp gevraagd kan worden. Dit laten inbouwen kost even tijd en geld maar het is wel de juiste investering! Het is de juiste manier naar een goedwerkende webshop.
De beste investeringen zijn het inhuren van experts. Experts weten precies wat er in de markt speelt, wat de nieuwste ontwikkelingen zijn en wat er mist bij je huidige webshop. Ben je bijvoorbeeld bezig met het bouwen van een nieuwe website en ben je benieuwd naar wat voor design bij jouw bedrijf en de doelgroep past? Kijk dan eens naar experts zoals https://omdbranding.nl/services/digitaal. Bij deze designs wordt er niet alleen gekeken naar iets wat past bij het bedrijf en de doelgroep, maar ook naar een design die op elk device werkt.